نحوه استفاده از فن آوری های دیجیتال برای آموزش دانشجویان

فناوری آموزش و پرورش را تغییر داده است و به این ترتیب ادامه خواهد داد. بسیاری از مربیان به طور واضح از اینکه چطور ، یا حتی آیا ، چگونه می توانند آن را در تدریس خود بگنجانند ، رزرو و ترس داشتند. با این وجود ، عدم ادغام فن آوری در تجربه تحصیلی دانش آموزان ممکن است هنگام ورود به بازار کار ، آنها را ناسازگار جلوه دهد

دانش آموز

فناوری در حال حاضر بخش بزرگی از زندگی آنها در خارج از کلاس است ، بنابراین ورود به آموزش آنها معنا پیدا می کند ، و انجام این کار لزومی ندارد در حین استفاده از ارائه پاورپوینت فقط به سخنرانی بپردازد!

با برنامه ریزی و خلاقیت ، از فناوری دیجیتال می توان برای ایجاد تجربه های یادگیری معنی دار استفاده کرد که به خوبی دانش آموزان و مربیان ارائه می دهد. فن آوری به عنوان یک ابزار قدرتمند آموزش نقش مهمی دارد. در این مقاله ، ما ۴ روش که امروزه می توان از آن استفاده کرد ، اکتشاف می کنیم.
دیجیتال

۱) کلاس را بچرخانید

تلنگر کلاس و اجازه دهید دانش آموزان شما معلم شوند. دانش آموزان می توانند با استفاده از یک ابزار فناوری مناسب با انتخاب خود ، به تحقیق و ارائه موضوعی بپردازند.

این بدان معنی است که آنها یک قسمت پادکست ، فیلم آنلاین را با استفاده از پلتفرمی مانند youtube یا Vimeo ایجاد می کنند. علاوه بر یادگیری در مورد موضوع انتخاب شده ، این امکان را به دانش آموزان می دهد که چگونه مهارت های تحقیق را توسعه دهند ، یاد بگیرند که آیا منابع آنلاین معتبر هستند ، مطالب موجود به صورت آنلاین را بررسی کنند و در مورد استفاده مناسب از کلیپ های صوتی و تصاویر اطلاعاتی کسب کنند.

۲) از ابزارهای آنلاین استفاده کنید

همکاری – پیش بینی می شود مهارت های همکاری همچنان در آینده یک مهارت تقاضا خواهند بود. دانشجویانی که در همان ابتدای کار ضمن داشتن حاشیه در بازار کار ، راحت با دیگران همکاری می کنند.

دانشجو

با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند اسناد Google و دیگران ، دانش آموزان می توانند کار را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و ویرایش کنند. دانش آموزان در حال حاضر از طریق رسانه های اجتماعی و کانال های آنلاین در حال برقراری ارتباط هستند ، اما انجام این کار با یک هدف مشترک ، آنها را به چالش می کشد تا تعامل آنلاین را به روشی متفاوت در نظر بگیرند. یکی دیگر از روندهای آینده کار که احتمالاً رشد می کند تیم های کاری هوشمند یا از راه دور هستند.

اعتماد به دانش آموزان برای کار روی و اتصال از طریق فناوری ، تجربه خوبی در دنیای واقعی است. می توان از انجمن های گروهی برای یادگیری مبتنی بر مسئله استفاده کرد ، می توان یک مشکل را به یک گروه آنلاین اختصاص داد تا در یک بازه زمانی مشخص حل شوند.

در اینجا نتیجه یادگیری ممکن است همکاری و رویکردهای حل مسئله باشد نه اینکه به جواب صحیح برسیم.

انجمن های آنلاین – گذشته از کار بر روی پروژه های گروهی ، ایجاد یک انجمن آنلاین را در نظر بگیرید که دانش آموزان بتوانند بحث هایی را که در کلاس شروع شده است ادامه دهند و مطالب مربوط را به اشتراک بگذارند. داشتن راه های مختلف برای مشارکت در بحث ها ، چه به صورت شخصی و چه به صورت مجازی ، می تواند باعث شود صداهای متنوعی شنیده شود.

دانش آموزان درون گرا ممکن است راحت تر بتوانند نقاط خود را از صفحه کلید نسبت به نقطه در کلاس بیابند. برخی از نکات مطرح شده به صورت آنلاین ممکن است برای تولید بحث در آینده در کلاس استفاده شود .

اشتراک گذاری محتوای – از دانش آموزان بخواهید که پروژه های دیجیتالی خود را علنی کنند. انجام این کار به آنها کمک می کند تا حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود را در نظر بگیرند. اگر خوشحال هستند که محتوای آنلاین را به اشتراک می گذارند ، آنها را به بحث و گفتگو امضا کنید.

این باید برای ایجاد بحث در مورد الزامات رضایت سیستم عامل های آنلاین استفاده شود نه اینکه مطابق با اینکه آیا آنها پروژه های خود را به اشتراک می گذارند یا نه ، طبقه بندی شوند.

۳) از یک سیستم پاسخگویی در کلاس استفاده کنید

یک سیاست BYOD (دستگاه خود را بیاورید) را اجرا کنید و دانش آموزان را به استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود برای مشارکت در نظرسنجی ها و آزمون های درون گروهی سوق دهید.

تعدادی برنامه در دسترس ارائه دهندگان آموزش وجود دارد که به گروههای بزرگی از دانش آموزان امکان پاسخ دادن به آزمونهای چند گزینه ای را بصورت همزمان در زمان واقعی مانند:

     

  • کلاه بالا
  •  

  • iClicker
  •  

  • اجتماعی
  •  

  • Turning Technologies

این می تواند به معلمان بازخورد فوری در مورد این که دانش آموزان چگونه درک کرده اند می دهدمطالب توضیح داده شده در کلاس (در جایی که فقط یک جواب درست وجود دارد) یا بحث در مورد مباحث ظریف تر فلسفی. از دهه ۱۹۹۰ “کلیک کنندگان” در کلاس استفاده می شوند ، اما جابجایی به وسایل تلفن همراه برای دانش آموزان و کارمندان معنی دارد.

آنها به دانش آموزان اجازه می دهند پاسخ های بازتری نسبت به پاسخ های محدود تر از قبل تعیین شده از طریق دستگاه های کلیک ایجاد کنند. اگرچه ممکن است نگرانی در مورد حواس پرتی دانش آموزان و قیمت مناسب دستگاه ها وجود داشته باشد ، اما به نظر نمی رسد که این نگرانی ها در واقعیت عملی باشد

قیمت