دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  کاربردی کردن تصمیمات استراتژیک بر اساس نظام اندازه گیری عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تکه ای از متن پایان نامه :

 

2-1-7 ) نظام های اندازه گیری عملکرد و تعامل با محیط

به مقصود پیاده سازی نظام های اندازه گیری عملکرد طراحی شده ، آن ها بایستی بتوانند با محیط شان تعامل داشته باشند. محیط هر نظام دارای دو بُعد داخلی و خارجی می باشد. بُعد داخلی را شرکت و بُعد خارجی را بازار و رقبای شرکت تشکیل می دهند. یکی دیگر از متغیر های تأثیر گذار بر طراحی نظام اندازه گیری عملکرد شركت ها، راهبرد رقابتی شرکت می باشد. در ادامه توضيحاتي درمورد موارد ذكر شده ارائه مي گردد.

  • 2-2-7-1 ) محیط داخلی[1]نظام اندازه گیری عملکرد به عنوان بخشی از نظامي بزرگ تر شامل تنظیم اهداف ، بازخورد[2] و سیستم پاداش و تنبیه می باشد. استراتژیست ها (برنامه ريزان) معتقدند که این نظام (شامل اندازه گیری) بایستی در راستای راهبرد کسب و کار باشد. اما نباید راهبردها با فرهنگ سازمانی شرکت مترادف و هم معنی در نظر گرفته شوند. زیرا که در آن صورت بایستی نظام اندازه گیری عملکرد را بر اساس فرهنگ شرکت طراحی نمود که این امر در بسیاری از موارد موجب بروز معضلات بزرگی می گردد. در نظام های اندازه گیری عملکردی که برای یک شرکت تهیه می شوند بایستی ساختار وظیفه ایی واحدهای مختلف نظام های اندازه گیری عملکرد نباید صرفاً اطلاعات را انباشته کنند بلکه بایستی تصمیم گیرندگان را در فرآیند تصمیم گیری یاری دهند.

یکی از علت های تفاوت محیط داخلی شرکت ها ، تفاوت در انواع فرآیند ارائه محصولات یا خدمات آنان می باشد. اگر محیط خارجی ، مأموریت کسب و کار و راهبردهای عمومی در چند کسب و کار تفاوتی نداشته باشد ، انواع فرآیند های ارائه خدمات و محصولات و تبع آن نظام های اندازه گیری عملکرد و روش های اندازه گیری آن ها متفاوت خواهد بود (تيموري و علي اكبري ،1384، ص97).

2-2-7-2 ) محیط خارجی[3]این محیط به دو دسته رقبا[4] و مشتریان[5] تقسیم می گردد. يک نظام اندازه گیری عملکرد كارآ ، بایستی قادر باشد اطلاعات مرتبط با این دو دسته را در اختیار مدیران قرار دهد. با بروز و ظهور مدیریت کیفیت جامع ، نظرها از تطبیق با مشخصات به سمت رضایت مندی مشتری معطوف گردید. در نتیجه یافتن نظرات مشتریان و مطالعه وضعیت بازار و افزایش کیفیت و انعطاف پذیری محصولات رونق[1] Internal Environment

[2] Feedback

[3] External Environment

[4] ‍‍Competitors

[5] Customers


کاربردی کردن تصمیمات استراتژیک بر اساس نظام اندازه گیری عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد : کاربردی کردن تصمیمات استراتژیک بر اساس نظام اندازه گیری عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران