از بروز گردن درد پیشگیری کنید | بیماری

* خم کردن گردن مشکل سازه، به خصوص اگه در حالت های ناجور و به مدت طولانی باشه.

با کوتاه تر کردن ارتفاع صندلی یا افزایش ارتفاع میزتون از خم شدن دائمی و زیادتر از اندازه گردن جلوگیری کنین.

* بهتره صندلی ماشین تون دارای تکیه بعضی وقتا واسه گردن باشه، تکیه بعضی وقتا که هنگام تصادف یا ترمز شدید، از خم شدن یهویی گردن به عقب پشگیری کنه، چون این حرکت شدید ممکنه باعث آسیب نخاع یا شکستگی مهره گردن شه.

* یکی از عادت های غلطی که خیلی ها واسه مطالعه کردن دارن، اینه که سرشون رو خیلی زیاد و واسه یه مدت طولانی به سمت پایین خم می کنن، یا بعضی ها عادت دارن به صورت طاق باز دراز بکشن و چند عدد بالش زیر گردن شون بذارن و بعد کتاب رو روی قفسه سینه شون بذارن و مطالعه کنن. بعضی ها هم برعکس این کار رو انجام می بدن، یعنی به شکم می خوابند و کتاب رو جلویشان می گذارن و مجبورند سر و گردن رو به سمت عقب خم کنن تا بتونن کتاب رو بهتر ببینین. این عادت ها در طولانی مدت می تونه به گردن درد منجر شه.

* بهتره از میزهایی مانند میز تحریر مدارس استفاده کنیم که پایه های جلویی بلندتر و پایه های عقبی کوتاه تری دارن.

* بهترین روش واسه مطالعه، به کار گیری میزهای شیب دار یا میزهای مهندسیه که نمی گذارد گردن زیاد خم شه.

* بلندی بالش تون باید در حدی باشه که سر و گردن در امتداد بقیه بدن قرار بگیره، چه به پشت بخوابین چه به پهلو. پس به کار گیری بالشای بلند که دلیل بالا رفتن گردن از امتداد ستون فقرات می شه، مناسب نیس.

هفته نامه سلامت

*

منبع : tebyan.net